افتتاح حساب در e-gold

در این قسمت راهنمای کامل افتتاح حساب ایگولد را برای راهنمایی هر چه بیشتر علاقه مندان آورده ام . با دنبال کردن منظم مراحل می توانید یک حساب اینترنتی ، که برای پرداختن به امر تجارت الکترونیک ضروری است را داشته باشید .

با توجه به این که در کشور  ما مساله ای به نام credit card تقریبا غیر قابل استفاده است. اما راههای دیگری برای ما گذاشته شده .که یکی از آنها e-gold است. برای جابجا کردن پول به صورت جهانی چندین سیستم بانکی وجود دارند.e-gold را می توان مشهورترین و پرطرفدارترین سیستم دانست.به همین علت هم در اینجا معرفی می شود.شما در ابتدا یک account مجانی در این سایت باز می کنید.

ابتدا وارد سایت ایگولد شوید.

 

در صفحه باز شده روی عبارت Create An Account  کلیک کنید و موافقت خود را با لیسانس سایت با کلیک بر روی I AGREE اعلام کنید.

 

در صفحه جدید فرمی مشاهده می کنید که باید آنرا پر نمایید که از قسمتهای زیر  تشکیل شده:

:Account name-1 در این قسمت یک نام برای حساب خود وارد می کنید . مثلاً elmira account  . در دو کادر بعدی این قسمت توضیحاتی در باره نام حساب می توانید تایپ کنید.

  1 . Account Name
Specify a name for your account. The account name will be displayed when someone is spending or receiving e-metal to this account. An optional description may be entered
Examples : "Joe's e-gold account ", "ABC Widgets Inc ", "Caesar T. Oglethorpe ".

Account Name :

یک نام وارد کنید

Description :

توضیح اکانت

Additional Description :

توضیح اضافی لازم نیست

 

:User name-2: در این قسمت یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و وارد می کنید . مثلاً elmira85 . در کادر بعدی توضیحی در مورد نام کاربری می توانید وارد کنید .

2. User Name
Specify a user name for yourself The user name will be displayed in the account history , to clarify one account user from another. Currently a single user is supported per account You may also enter a description of the user if desired
Example User Names : "Joe Hampton ", "Dr. N .", "Caesar T. Oglethorpe ".
Example Descriptions : "Trustee ", "Deputy Comptroller "

User Name :

نام کاربری

Description :

لازم نیست

 

:Point of Contact-3  در این بخش اطلاعات تماس شامل نام،آدرس،نام شهر،نام ایالت یا استان(افراد خارج ایالات متحده N/A را انتخاب می کنند) ، نام کشور و کد پستی،آدرس ایمیلتان که شماره حسابتان به این آدرس ارسال می شود و بلاخره کلمه دسترسی پشتیبان که برای تایید در هنگام پرداخت از آن استفاده می شود و باید ترکیبی از حروف و اعداد باشد مثلاً elmira8512 قرار دارند.

3. Point of Contact
Specify the account point of contact information
This must be the name and address of a real person
Please fill in a complete mailing address

Name :

نام

Address :

آدرس

City :

شهر

State/Province :

N/A ایالت برای خارج آمریکا

Country/ZIP/Postal Code :

کشور/کدپستی

 

 

Your account number will be sent to this email address
شماره حساب  شما به این آدرس ایمیل  می شود

e-mail :

ایمیل

If you forget your passphrase it is important that this
phone number reach you for validation
اگر شما کلمه دسترسی را فراموش کردید حقیقی بودن تلفن برای تماس با شما مهم است

Phone :

تلفن

Fax :

فاکس لازم نیست

Alternate Passphrase :
(
Payment verification use )

 کلمه دسترسی جایگزین برای تایید در هنگام پرداخت
باید ترکیبی از حرف و عدد باشد مثلا
elmira8512

 

:Passphrase-4  در این بخش باید کلمه عبور خود را وارد کنید . این کلمه باید حداقل 6 کاراکتر بوده و ترکیبی از حروف و اعداد باشد . در کادر بعدی مجدداً کلمه عبور  را تایپ کنید . از این کلمه برای ورود به حسابتان در سایت ایگولد استفاده خواهید کرد.

4. Passphrase

Use the SRK passphrase entry button to thwart keyboard loggers and common viruses
کلمه دسترسی با حداقل 6 کاراکتر. با ترکیبی از عدد و حروف

New e-gold Account Passphrase :
 

کلمه دسترسی انتخابی مثلا elmira8512

حداقل 6 کاراکتر باید باشد و باید ترکیبی از حرف و عدد باشد مثلا ehsan9834

(Minimum length 6 )
(
Must contain Alphabetical and Numerical characters )
(
Do not reuse a passphrase from other web sites )

New e-gold Account Passphrase again :
(
Verify )

تکرار کلمه دسترسی انتخابی

 

.

:Turing Number Entry-5  در این قسمت عدد تصادفی را که می بینید در کادر خالی وارد کنید.

5. Turing Number Entry

NOTE : This is not your e-gold account number
Your new account number will be emailed to you
Enter the sequence of random numbers
displayed in the above grid
عدد تصادفی که در تصویر بالا میبینید وارد کنید
Audible Turing Number
Requiring this number entry prevents other sites from submitting your

بعد از پر کردن روی Open کلیک کنید تا حساب شما افتتاح شود .

در این مرحله در صورتی که فرم را به درستی تکمیل کرده باشید پیغامی برای شما ارسال میشود مبنی بر اینکه شماره حساب بانک اینترنتی شما به آدرس ایمیلتان ارسال شده است. اکنون باید به ایمیل خود مرجعه نمایید و شماره حساب بانک الکترونیک خود را از طریق نامه ای که ارسال شده است خوانده و حتما در برگه ای برای خود یادداشت نمایید. توجه کنید که این شماره حساب عددی است 7 رقمی و به هنگام ثبت نام در سایتهای دیگر وقتی شماره e-gold از شما سوال میشود این عدد را باید بنویسید.

Your new e-gold™ Account Number is being sent via email to:
yourname@yahoo.com

ممکن است نامه به قسمت Bulk Mail در صندوق پستی شما ارسال شده باشد که به این نکته هم دقت کنید. در ضمن اگر بعد از 10 دقیقه نامه ای برای شما نرسید، بهتر است در قسمت نامه های رسیده در ایمیل خود کلید Ctrl + F5 را بزنید تا صفحه مجددا بازبینی شود تا اگر نامه ای رسیده است بتوانید ببینید.

معرفی بخشهای e-gold

1-                                    Account info : اطلاعات شخصی شما که به هنگام افتتاح حساب وارد کرده اید در این قسمت است برای تغییر آن می توانید وارد این قسمت شید و اطلاعات خود را اصلاح کنید . به خاطر داشته باشید که آدرس ایمیل خود را درست وارد کرده باشید . در این قسمت شما برای ورود به حساب خود به ایمیل معتبر نیاز دارید. اگر شما نتوانید ایمیل از ایگولد دریافت کنید قادر به ورود به حساب خود نخواهید بود.

2-                                    History :
در این قسمت شما قادر به دریافت گزارش از پرداختها و دریافتها به حساب ایگولدتان هستید. با مشخص کردن محدوده زمانی که قصد دریافت گزارش دارید می توانید گزارش مربوط به تاریخ مورد نظر خود را دریافت کنید.

3-                                    Redeem :
در این قسمت می توانید با پرداخت پول ازموجودی حساب اعتباری خود از سایت های واسطه خرید کنید.

4-                                    Spend :
در این قسمت شما قادر هستید که مبلغی از حساب خود به حسابهای دیگر ایگولد منتقل کنید. دقیقا مثل حواله هست. شما وارد این قسمت می شوید ودر قسمت
Pay شماره حسابی که قرار است به آن از حساب خود پرداخت کنید وارد می کنید و در قسمت Amount مقداری که قرار است منتقل کنید و در قسمت زیر آن واحد مورد نظر خود را انتخاب می کنید و در قسمت Memo یک کلمه به عنوان یاداشت قرار می دهید که البته لازم نیست ولی اگر در می خواهید در قسمت گزارشات مشخص باشد یک کلمه وارد کنید . Preview را کلیک می کنید تا پیش نمایش را ببینید. پس از آن برای تایید Confirm را کلیک کنید. اگر انتقال با موفقیت انجام شود به شما یک Batch Number داده می شود. که مثل شماره فیش بانکی مربوط به این انتقال شما است.

5-                                    Balance :
در این قسمت موجودی خود را به واحدهای مختلف ارزی می توانید ببینید. بصورت قرار دادی موجودی شما به دلار امریکا نمایش داده می شود. به خاطر داشته باشید در واقع موجودی شما طلا هست نه پول. مبالغی که در حساب ایگلد واریز می شود، بصورت وزنی و بر اساس قیمت فلزات ( طلا )‌ قابل محاسبه است. مثلا اگر هر اونس طلا 370 دلار باشد و شما بخواهید 370 دلار به حساب خود واریز نمایید در حقیقت یک اونس طلا در حساب شما وجود دارد. حال اگر قیمت طلا تغییر نماید اعتبار شما نیز تغییر می کند.یعنی شما مثلا طلا یا نقره یا پلاتین در حساب خود دارید و در صورتی که قیمت طلا در بازار جهانی بالا رود در واقع موجودی شما بیشتر می شود و اگر قیمت طلا پایین بیاید موجودی شما کم می شود. البته نگران نباشید این نوسان معمولا اینقدرها نیست که شما ضرر کنید.

6-                                    Log Out :
خروج از حساب . به خاطر داشته باشید برای حفظ امنیت حتما پس از اتمام کار با حساب از آن خارج شوید و لاگ اوت کنید.

توجه:
 
 برای اولین بار ورود به حسابتان، پس از وارد کردن شماره حساب و کلمه عبور از شما یک کد پرسیده خواهد شد.
این کد بطور خودکار (از طریق سیستم ایگولد) به آدرس ایمیل شما ارسال می شود

مانند Your new one-time PIN is:
302-835

 وارد کردن این کد (که فقط پانزده دقیقه معتبر است) می توانید وارد حساب خود شوید.
حال
IP Address   شما شناسایی شده و فقط با همین آدرس می توانید وارد حساب خود شوید.
تا مادامی که از همان رایانه استفاده می کنید (و آی پی آدرستان تغییر نکند) نیازی به کد شناسایی نیست ولی اگر آی پی آدرس تغییر کند دوباره به ایمیلتان کد جدید ارسال خواهد شد. بدین ترتیب امنیت حسابتان بیشتر می شود...

بروز رسانی ایگولد


سایت ایگولد به منظور شناسایی افرادی که دارای ایگولدهای با چندین شماره می باشند و از آنها استفاده چندانی نمی کنند هشدار داده

که هر چه سریعتر ایگولد خود را بروز رسانی کنند برای این کار کافیست بعد از ورود به قسمت خود به قسمت Account Information رفت

ه و در قسمت Passphrases for Account  پسورد خود را مجددا وارد نمایید و قسمت Update passphrase را کلیک نمایید همچنین روی گزینه Update point of contact کلیک نمایید

در صورت عدم توجه به این مطلب احتمال بسته شدن ایگولد شما وجود خواهد داشت که در صورت تقاضا

رسیدگی کردن مدیریت سایت ایگولد سخت گیری هایی را برای شما در نظر خواهد گرفت پس هر چه سریعتردست به کار شوید لازم به

تذکر است که داشتن حداکثر اکانت ایگولد آن هم با مشخصات جداگانه برای هر 2 نفردر یک کامپیوتر بلامانع می باشد.

انتقال حساب از ایگلد به ایران

نحوه انتقال پول از e-gold
روش اول : برای اینکه شما بتوانید پولتان را در ایران به راحتی دریافت کنید ابتدا لازم است که یک حساب ارزی داشته باشید این حساب در هر نوع بانکی که حساب ارزی داشته باشد مثل رفاه-ملی-صادرات یا بانکهای دیگر قابل ایجاد است و حداقل موجودی حسابتان باید $100 باشد پیشنهاد من بانک رفاه است (بعدها اگر حساب شما خوب باشد  از طریق این بانک می توانید کارت اعتباری نیز تهیه کنید)
بعد برای انتقال پول خود از
e-gold  به حساب بانکی به سایت http://www.londongoldexchange.com  که مورد تایید دولت انگلستان می باشد مراجعه کنید و در این سایت ثبت نام کنید و در قسمت sell e-currency این سایت فرمی برای انتقال پول به هر کجای دنیا وجود دارد شما قسمتهای مختلف این فرم را یادداشت کرده و به بانکی که در آن حساب باز کردید ببرید و اطلاعات لازم را از آنها می گیرید اطلاعاتی شامل نام - آدرس بانک - کد SWIFT و مواردی که در فرم وجود دارد بعد برای انتقال از این اطلاعات استفاده کنید برای ارسال پول به حساب ارزی در ایران در  این سایت باید از حالت bank wire استفاده کنیم
روش دوم : اگر شما حساب ارزی ندارید می توانید
e-gold خود را به اشخاص یا سایت هایی که مخصوص خرید و فروش e-gold می باشند بفروشید و پول آن را دریافت نمایید
     راهنمای قسمتهای مختلف
e-gold
با کلیک روی (
Access account ) در سایت ایگلد فرمی با گزینه های زیر را مشاهده خواهید کرد
قبل از هر چیز به آدرس سایت نگاه کنید که باید /
https://www.e-gold.com باشد و علامت قفل  نیز در نوار وضعیت برنامه اینترنت ( پایین صفحه) دیده شود
به هیچ عنوان از طریق لینکهای داخل ایمیل حسابتان را باز نکنید
1. حال در قسمت
Account Number شماره حساب خود را وارد کنید چنانچه می خواهید این شماره در رایانه شما ذخیره گردد مربع مقابل آنرا تیک بزنید
2. کلمه عبور خود را در قسمت
Passphrase بنویسید
اگر نمی خواهید از صفحه کلید استفاده کنید می توانید آیکون مقابل آن را کلیک کرده و از صفحه جدیدی که حاوی تمامی حروف و اعداد است استفاده کنید
3. عدد شش رقمی داخل مستطیل توری را در
Turing Number نوشته و آیکون Login را کلیک کنید
چنانچه مراحل بالا را درست انجام داده باشید صفحه خوش آمدگویی که شامل اطلاعات آخرین ورود شما به حسابتان و تعداد زیرگروه هایتان است ظاهر شده و می توانید به جزئیات حسابتان دسترسی داشته باشید
در زیر عملکرد گزینه های موجود در صفحه توضیح شده است
Login : جهت ورود به حساب خود از این آیکون استفاده کنید
Logout : در هنگام خروج از حساب خود و جهت امنیت سیستم حتما این آیکون را کلیک کنید
Balance : میزان موجودی حساب شما را نشان می دهد که بر حسب قیمت جهانی طلا تغییر می کند
چنانچه بخواهید موجودی طلای شما بر حسب ارزهای رایج دیگر محاسبه شود می توانید در کرکره سمت چپ آن ارز را انتخاب و چند لحظه صبر کنید تا اعتبارتان بر حسب ارز جدید نشان داده شود
Spend : جهت واریز پول به شماره حسابهای دیگر ایگلد استفاده می شود
فرض کنید می خواهید پنج دلار به حساب شماره 7453421 به نام 
Alex واریز کنید پس از کلیک آیکون فرمی را مشاهده می کنید که در قسمت Pay باید شماره حساب و در قسمت Amount مبلغ مورد نظر را بنویسیددر کرکره پایین تر می توانید میزان فلز معادل ارزهای رایج و یا جرم (بر حسب اونس و گرم) را مشاهده و انتخاب کنید چنانچه کلید U را فشار دهید معادل دلار و کلید E را فشار دهید معادل یورو انتخاب می شود در قسمت Memo می توان مطالب دلخواهی نوشت که برای  هر دو حساب قابل رویت است در قسمت From نیز شماره و نام حساب بطور خودکار دیده می شود پس از تکمیل فرم آیکون Preview را کلیک نموده و پس از چند ثانیه پول شما آماده ارسال است با بازبینی مجدد اطلاعات آیکون Confirm را کلیک کنید تا وجه شما ارسال شود صفحه بعدی حاوی اطلاعات لحظه ای ارسال پول و شماره فیش شما است
Redeem : در این قسمت می توانید موجودی خود را بصورت طلا (یا فلزات گرانبهای دیگر) از سیستم ایگلد خارج کنید و یا با استفاده از سایتهای واسطه می توانید پولتان را از سیستم ایگلد خارج و یا به حساب خود پول واریز کنید معمولا پس از عضویت در سایتهای واسطه باید مشخصات لازم را داشته باشید تا پول به حساب ارزی شما واریز و یا به حساب ایگدتان ارسال شود
History : این قسمت تراکنش حساب شما را نشان می دهد که شامل اطلاعات کلیه واریزها خروجیها هزینه های حساب شما و غیره می شود
Account Information : برای دسترسی به اطلاعات مربوط به حساب خود و تغییر آنها می توانید از این آیکون استفاده کنید
اگر بخواهید اطلاعات هربخش این صفحه را ( که در هنگام افتتاح حساب وارد کرده بودید) تغییر دهید از سیستم ایگلد یک ایمیل به شما ارسال خواهد شد و در نتیجه چنانچه کسی به اطلاعات شما دسترسی داشته و آنرا تغییر دهد شما مطلع خواهید شد همچنین می توانید دسترسی به حساب خویش را با توجه به
IP   خود محدود کنید
     حساب
Moneybokers
moneybookers یکی دیگر از بانکهای بسیار معتبر اینترنتی است که شما می توانید یک حساب رایگان در آن باز کنید و صاحب یک حساب بانکی واقعی در کشور آلمان شوید و همانند e-gold  به آن پول وارد و خارج کنید و از آن استفاده کنید
این بانک پول شما را به حساب ارزی شما در ایران یا در هر کشور دیگری که بخواهید منتقل می کند البته برای انتقال پول باید حداقل 100 دلار در حساب خود داشته باشید و این بانک مقداری کمیسیون را بابت انتقال پول برمی دارد که مقدار خیلی پایینی می باشد برای ایجاد یک حساب رایگان در این بانک بر روی لینک زیر کلیک کنید
     https://www.moneybookers.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد